- Milyen megformlni egy ilyen mltbeli figurt? Mshogy kell hozznylni, mintha egy mai frfit jtszanl?
- Teljesen mshogy, mert nincsenek azok a gesztusok, amiket az ember hasznl. Nem vgja zsebre a kezt, nem gesztikull, nem lehet akrhogy lni a szken, nem dobja lazn keresztbe a lbt, nem l a szk karfjra, rggumi kilve, nem babrl dolgokat. Teht egy csom minden van, amit sokkal tisztbban s egyenesebben kell eljtszani, amit Jvor Pl fantasztikusan tudott. Kifejezetten sok munka volt, amg kidolgoztuk a jrst, meg mindent. Mindent, ami nekem zsigerbl jn a 2006-os Csnyi Sanyibl, azt el kell dobni a fenbe, mert annak semmi kze Kopjsshoz, s mgiscsak teljesen szemlyes kell legyen a trtnet.
- Jvor Plhoz s ms, korbbi genercik sznszeihez tudtl visszanylni?
- Az is benne volt, de igazbl Szab Istvnnak van olyan visszafogott, arisztokratikus lnye, ami nagyon hasonlt ehhez a vilghoz. Egybknt is nagyon sokat tallkoztunk, s elemeztk ezt a szerepet, de az metdusa, vagy ahogy beszl az emberekkel, az a finomsg nagyon ersen hatott rm.
- Milyen volt vele a kzs munka?
- A szaktudsa megnyilvnul olyan dolgokban, mint pldul, hogy egsz msok a fnyek a film elejn, mint a vgn. A film napfnyesen indul, a vgn pedig borongs id van, s ez tudatosan fel van ptve lpcszetesen. s ez a tuds kihat a sznszvezetsre is, meg mindenre. Mindig pontosan tudja, hogy mi van a fejemben, s mi az, ami miatt most esetleg nem megy. Ezeket nagyon jl tudja, s ez nagyon-nagy biztonsgot ad az embernek.
- Szab nagyon pontosan instrul, vagy szabadon enged?
- Nagyon pontosan instrul, s nagyon szabadon enged. Pontosan elmondja, hogy milyen ez az ember, s mi trtnik vele, de tulajdonkppen elvrja, hogy te egy picit mst csinlj. Mert ha a felvtel alatt trtnik valami picit vratlan, kiszmthatatlan dolog, akkor egszen megvltozik a msik sznsz reakcija. Majdnem minden felvtelnl az volt, hogy "j, megvolt, amit akartunk, most a kvetkeznl csinljatok, amit akartok".
- Az egyes jelenetekbl nagyon sok felvtelt csinltatok?
- Vltoz, volt, hogy msodszorra azt mondta, hogy ezt megvette, volt, hogy negyvenszer felvettnk egy jelenetet. De eleve, mire a felvtel elkezddtt, addigra olyanok voltunk, mint a sportolk az ugrs eltt, akik egyrszt fejben vgigjrjk az egszet, msrszt nagyon fel vannak trenrozva. Mieltt elindult volna a kamera, nagyon rszletesen tbeszltk a jelenetet, s addigra teljesen tisztba volt tve a fejed, s maga is annyira koncentrlt. Soha nem indtotta el a felvtelt, ha gy rezte, hogy mg nem vagyok magam. rdekes az is, hogy az intim jeleneteknl mindig nagyon halkan mondja a "tessk"-et, az indulatosabb, emocionlisabb jeleneteknl pedig folyamatosan kiabl. Azon az energin van, amin neked kell lenned.
 |
Pindroch Csaba s Csnyi Sndor a Rokonok-ban |
- Itt Ildikval, a Csak szex s ms semmi-ben pedig Schell Judittal kellett megteremtenetek az intimitst, ez hogy alakul ki?
- Vagy kialakul, vagy nem, s tulajdonkppen mg attl sem fgg, hogy rgta ismeri-e egymst kt sznsz, vagy nem, inkbb attl, hogy mennyire kvncsi egymsra a kt sznsz. Ildik frje az egyik legjobb bartom, nagyon sokat tallkoztunk eltte, de annak semmi kze nincs ahhoz, hogy most 1930-ban mi egy hzaspr vagyunk. Iszony kvncsi voltam Juditnl s Ildinl is, hogy mikor mit fog lpni, s ez az, ami remlhetleg rzdik a filmen, hogy a kt ember kzt van valami nagyon ers figyelem.
- Mennyire llt kzel hozzd ez a figura, az jelleme?
- Nagyon. Egyrszt nagyon szerethet ember. Azt gondolom, ennyire nem vagyok naiv, mint , de tulajdonkppen egy elesett, vagy hibkkal teli ember, ezrt mindenki magra ismer benne. Ezeket az apr elbotlsokat, meg pici csalsokat mindannyian megcsinltuk, n is ugyangy, s nagyon j volt, hogy ezzel lehet foglalkozni.
- A knyv mennyire ll hozzd kzel?
- n nagyon szerettem. Annyira pontosan ltja az embereket, gynyr fokozatokban rja meg, hogy hogyan megy tnkre egy hzassg, hogy hl ki kt ember viszonya. Nagyon jl ltja az embereket, s j, hogy nincs eldntve, hogy az egyiknek igaza van, a msiknak meg nem. Mint ahogy az letben sincs eldntve, hanem mindig kt emberen mlik, hogy egy kapcsolatot rendbe tudnak-e hozni. Nagyon szp, hogy nem tlkezik egyik szerepl felett sem. |